Monday, June 3, 2013

PASU DARIPADA SAHARIL HASRIN SANIN


Sibuk lagi. Memanglah dunia ini banyak kesibukannya. Kali ini saya sibuk menulis. Kerja yang sangat menyenangkan hati.

Ya, saya sibuk lagi. Jadi saya terfikir untuk kongsikan ini:


PASU
Saharil Hasrin Sanin

Emak apa khabar sekarang? Lama betul adik tak jumpa emak. Ayah sudah bertahun-tahun masuk penjara. Mereka akan gantung dia esok. Ayah kata dia tak sengaja, kadang-kadang dia ikut hati, dia ingat dia pukul tak kuat. Tak tahulah pasu boleh pecah, tak tahu nak jadi macam ni. Ayah minta maaf, dia menyesal. Dia sayang pada emak. Adik harap marah emak sudah reda sebab, sebenarnya adik sudah bersetuju mereka tanam ayah sebelah emak nanti.

LAGI CERPEN-CERPEN UNDERGROUND
SAHARIL HASRIN SANIN
FAISAL TEHRANI
2002 





* Saya terbatu seketika membaca pengakhiran kisahnya. Dan terima kasih Encik Google untuk gambarnya. Saya mengalami kemalasan nak tangkap gambar buku saya. Jangan tiru kemalasan ini.


No comments:

Post a Comment